Golf

Så var årets första runda på Nansta spelad. Jag och Steven (skojig pojk som jobbar/pluggar i Uppsala med psykologdrömmar, som varit med på läger i vintervärlden) var de två tappra som skulle putsa på våra svingar.

Trots att jag själv inte har grönt kort (men får spela på Nansta, pay and play you know) och steven har hcp 58, dvs starthandikapp lyckades vi ta oss runt banan utan att ha slagit ihjäl varann eller djuren i närheten.

Jag måste själv säga att jag lyckades uppfylla mitt huvudmål: träffa bollen. När jag slog bollen i ett buskage och den flög ut i en vinkelrätt riktning blev jag riktigt impad, tack sten för att jag därmed lyckades hålla mig på fair way (eller vad det nu heter).

Vi ska spela igen nästa vecka..jippi...golf är kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0